.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش ملی روش‎های نوین احصای درآمد پایدار شهرداری‎ها در ساری برگزار می شود
عضو شورای سیاست‎گذاری همایش ملی روش‎های نوین احصای درآمد پایدار شهرداری‎ها از برگزاری این همایش ملی در ساری خبرداد.

شمال نیوز: عضو شورای سیاست‎گذاری همایش ملی روش‎های نوین احصای درآمد پایدار شهرداری‎ها از برگزاری این همایش ملی در ساری خبرداد.

به گزارش شمال نیوز،  محمد رحمانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری‌ها امروز یک نهاد مدنی مبتنی بر توسعه زیست‎محیطی و پروتکل های آن هستند، افزود: این مهم بیش از 60 درصد زندگی مردم در کشور را در بر می گیرد.

وی مدیریت شهری را یک مدیریت جامع، بالقوه و بالفعل دانست و افزود: بهینه کاوی تجارب برتر شهرداری‌های کشور و مقایسه تطبیقی با دستاوردهای کشورهای توسعه یافته یکی از محورهاست.

عضو شورای سیاست‎گذاری همایش ملی روش‎های نوین احصای درآمد پایدار شهرداری‎ها از برگزاری کنفرانس روش‌های نوین احصا درآمد پایدار شهرداری‌های کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی به میزبانی ساری در 24 و 25 آذر ماه جاری خبر داد و شرکت  400 نفری در این همایش را اقبال خوب عمومی دانست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‎ها گاهی با برنامه‎ریزی‎های درست از خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید با داشتن شهرداران قوی با بدنه مجرب و متعهد مراکز استان‎ها را به‎عنوان پایلوتی برای این مهم در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران را باید مردم انتخاب کنند، افزود: شروع اینگونه همایش ها خط بطلان بر خطاهای پیش رو خواهد بود.

رحمانی گفت: با توجه به اینکه از دهه 70 شهرداری ها به صورت مستقل عمل می کنند و منابع مالی دولتی برای آنها محدود است، شهرداری‎ها برای تامین این مهم، از عوارض و فروش تراکم و تخلفات ساختمانی استفاده می کنند و این رویکرد جزیره‎ای در کشور، نظام تصمیم‎گیری ناقص و کم بلوغ‌یافته در شرایط فعلی، نظام شهری را به سمت ناهمگونی زیستگاه شهری پیش می‎برد.

 به اعتقاد وی، کمیسیون ماده 100به مردم اجازه تخلف داده تا  از طریق پرداخت جریمه شهرداری‎ها منابع خود را تأمین کنند.

وی با اعتقاد بر سیکل معیوب نظام اداری شهرداری ها افزود: شهرداری ها توسط مردم باید انتخاب شوند ولی حکمشان را از استانداری می گیرند و این سیکل معیوب باید اصلاح شود.

دبیر همایش ملی روش‎های نوین احصای درآمد پایدار شهرداری‎ها با اشاره به مدیریت بهینه درآمد و هزینه‎های شهرداری‎ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی افزود: بخش مالی در شهرداری‎ها مدیریت بالقوه و بالفعل 100 درصدی ندارند و در ادامه مسیر، متمم‎های زیادی زده می‎شود که عنصر مدیریت شهری را فلج می‌کند.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 40 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و تا 20 آذر نیز مهلت ارسال مقالات است، همچنین بیش از 118 نفر از بدنه مدیریت شهری کشور برای ارسال مقالات اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند.

رحمانی با اعلام اینکه پیش‎بینی می‎شود بین 300 تا 400 نفر از مدعوین اعم از مسئولان و کارشناسان پیمانکاران در این همایش شرکت کنند، افزود: این همایش در مجتمع بهزیستی پلاژ بهاران برگزار می‎شود و نمایشگاهی با 35 غرفه با چهار کارگاه مانند ممیزی املاک و ایده‎پروری درآمد شهرداری‌ها در آن تشکیل می‎شود.

وی بیان کرد: ایجاد فرصت تعامل، ارتقای دانش و انتقال تجارب شهرداری‎های کشور در شناسایی راه‌های افزایش درآمد پایدار از اهداف همایش است و محورهای همایش نیز به اقتصاد شهری و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، چالش‌های درآمد پایدار شهرداری‎ها، درآمد پایدار شهری با رویکرد بهتر زیستن، بودجه‎بندی در شهرداری‎ها، گردشگری شهری و درآمد پایدار شهرداری‎ها و فرهنگ‎سازی برای ارتقای درآمدهای پایدار شهرداری‎ها اشاره دارد.

رحمانی گفت: آسیب‎شناسی نظام تأمین منابع مالی و درآمد شهرداری‎ها، مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‎های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و بهینه‎کاوری تجارب برتر شهرداری‎های کشور و مقایسه تطبیقی با دستاوردهای کشورهای توسعه‎یافته از دیگر محورهای همایش ملی روش‎های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری‎های کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.